Ha már van egy Edison-od akkor ezek a feladatok Neked szólnak!
Ismerd meg jobban a robotod lehetőségeit miközben megoldod ezeket a feladatokat.
1. Kihívás: Távirányítás
- Programozz fel egy TV/DVD infra távirányítót úgy, hogy mind a 8 funkciónak adsz meg egy gombot!
- Készíts egy pályát ami lehet zárt vagy nyitott és ezen vezesd végig az Edison-t!
2. Kihívás: LED villogás és dallam (a LED-ek Edison pirosan világító “lámpái”)
- Ismerkedj meg a két LED (világító dióda) képességeivel!
- Írj egy programot amivel villogtatni tudod a két LED-et, majd változtasd a villogás időtartamát.
- Villogtasd felváltva a LED-eket!
- Ismerkedj meg a dallamok lejátszásának lehetőségeivel!
- Írd meg az Edison-odra a “Süss fel nap”-ot, vagy egy hasonlóan hosszú dallamot!
- Meg tudod úgy is írni a dallamot, hogy közben világít majd kialszik egyik vagy másik LED?
- Készíts programot amiben a LED-ek két-három hang lejátszása alatt világítanak, majd két-három hang alatt nem világítanak és így tovább!
- Fejlesztheted úgy is, hogy várakozik egészen addig amíg akadályt nem érzékel maga előtt (pl. Elé teszed a kezedet) és ekkor játsza le a dallamot!
3. Kihívás: Ismert pályán való mozgás, időzítésekkel
- Készíts egy pályát az Edison-nak amiben tud egyenesen haladni és el is tud fordulni legalább háromszor!
- Mérd meg, hogy 1 másodperc alatt mennyit megy előre a robot, ebből könnyen ki tudod számolni, hogy az egyenes szakaszon hány másodpercre (sec:secundum) kell beállítanod az időzítőt ahhoz, hogy végigmenjen. (Időzítés a megtenni kívánt úthoz [sec] = Megtenni kívánt út [cm] / 1 sec alatt megtett út [cm] )
- A fordulásnál hasonlóképpen járj el! Biztos kell néhány próba ahhoz, hogy pontosan annyit forduljon amennyit szeretnéd.
- Írd meg a programot amivel Edison végigmegy a pályán amit építettél!
4. Kihívás: Vonalkövetés leprogramozása
- Programozd be Edison-t, hogy kövessen egy fekete vonalat! Ehhez mindig a világosabb részről kell indítani.
- Mi történik ha letér a vonalról? Hogyan lehetne ezen fejleszteni?
- Gondold végig, hogyan lehetne érzékelni, hogy letért a vonalról!
- Írj programot arra, hogy érzékelje amikor letér a vonalról és így reagáljon rá: “essen pánikba” ijedt dallam és LED villogás, majd kezdje el keresni a vonalat, amit ha megtalált akkor kövesse megint!
5. Kihívás: Lusta cica
- Ismered a cicákat? Akkor biztosan tudod, hogy mennyire szeretnek lustálkodni.
- Írj egy olyan programot az Edison-odra, amivel a robot megy előre, majd megáll és csak tapsra megy tovább. Pont mint egy cica amelyik megáll, majd lepihen és “noszogatni” kell, hogy továbbmenjen.
- Készítsd el a programot úgy is, hogy elkerüli az akadályokat, visszatolat majd elfordul.
+1 Kihívás: Akadály kikerülés útvonalon haladás közben
- Készíts programot amivel Edison halad egy útvonalon, egy fekete csíkon.
- Ha valamilyen akadályt érzékel maga előtt akkor álljon meg és kerülje ki, letérve a csíkról!
- Kikerülés után térjen vissza a csíkra és folytassa az útját.
Edison kihívások II. – EdCreate készlettel
1. Daru horgászat:
- Építsd meg az EdCrane-t (darut)!
- Helyezd az asztalra, majd a felemelendő terheket a földön pakold szét!
- Programozd be a darut, hogy felemeljen egy terhet: forduljon rá, mágnessel fogja meg, majd húzza fel a padlóról!
- Írj egy programot amivel a daru fel tudja emelni a terheket egyiket a másik után!
2. Tank: akadály elkerülés, probléma felismerés
- Építds meg az EdTank-ot!
- Írj egy programot amivel a tank előre megy, majd ha akadályt érzékel akkor megáll, visszatolat és elfordul valamilyen irányba!
- Fejleszd a programot úgy, hogy ismerje fel ha a motorok nem hajtanak, vagyis a robot beragadt! Ekkor adjon hang és fényjelzést!
- Alakítsd át úgy a programot, hogy minden helyzetből ki tudjon menni, vagyis felismerje, hogy éppen beragadt és mozogjon előre-hátra és oldalra is, hogy ki tudjon jönni ebből a helyzetből.