Edison kihívások

Ha már van egy Edison-od akkor ezek a feladatok Neked szólnak!

Ismerd meg jobban a robotod lehetőségeit miközben megoldod ezeket a feladatokat.

 

 

1. Kihívás: Távirányítás

  • Programozz fel egy TV/DVD infra távirányítót úgy, hogy mind a 8 funkciónak adsz meg egy gombot!
  • Készíts egy pályát ami lehet zárt vagy nyitott és ezen vezesd végig az Edison-t!

 

2. Kihívás: LED villogás és dallam (a LED-ek Edison pirosan világító “lámpái”)

  • Ismerkedj meg a két LED (világító dióda) képességeivel!
  • Írj egy programot amivel villogtatni tudod a két LED-et, majd változtasd a villogás időtartamát.
  • Villogtasd felváltva a LED-eket!
  • Ismerkedj meg a dallamok lejátszásának lehetőségeivel!
  • Írd meg az Edison-odra a “Süss fel nap”-ot, vagy egy hasonlóan hosszú dallamot!
  • Meg tudod úgy is írni a dallamot, hogy közben világít majd kialszik egyik vagy másik LED?
  • Készíts programot amiben a LED-ek két-három hang lejátszása alatt világítanak, majd két-három hang alatt nem világítanak és így tovább!
  • Fejlesztheted úgy is, hogy várakozik egészen addig amíg akadályt nem érzékel maga előtt (pl. Elé teszed a kezedet) és ekkor játsza le a dallamot!

 

3. Kihívás: Ismert pályán való mozgás, időzítésekkel

  • Készíts egy pályát az Edison-nak amiben tud egyenesen haladni és el is tud fordulni legalább háromszor!
  • Mérd meg, hogy 1 másodperc alatt mennyit megy előre a robot, ebből könnyen ki tudod számolni, hogy az egyenes szakaszon hány másodpercre (sec:secundum) kell beállítanod az időzítőt ahhoz, hogy végigmenjen. (Időzítés a megtenni kívánt úthoz [sec] = Megtenni kívánt út [cm] / 1 sec alatt megtett út [cm] )
  • A fordulásnál hasonlóképpen járj el! Biztos kell néhány próba ahhoz, hogy pontosan annyit forduljon amennyit szeretnéd.
  • Írd meg a programot amivel Edison végigmegy a pályán amit építettél!

 

4. Kihívás: Vonalkövetés leprogramozása

  • Programozd be Edison-t, hogy kövessen egy fekete vonalat! Ehhez mindig a világosabb részről kell indítani.
  • Mi történik ha letér a vonalról? Hogyan lehetne ezen fejleszteni?
  • Gondold végig, hogyan lehetne érzékelni, hogy letért a vonalról!
  • Írj programot arra, hogy érzékelje amikor letér a vonalról és így reagáljon rá: “essen pánikba” ijedt dallam és LED villogás, majd kezdje el keresni a vonalat, amit ha megtalált akkor kövesse megint!

5. Kihívás: Lusta cica

  • Ismered a cicákat? Akkor biztosan tudod, hogy mennyire szeretnek lustálkodni.
  • Írj egy olyan programot az Edison-odra, amivel a robot megy előre, majd megáll és csak tapsra megy tovább. Pont mint egy cica amelyik megáll, majd lepihen és “noszogatni” kell, hogy továbbmenjen.
  • Készítsd el a programot úgy is, hogy elkerüli az akadályokat, visszatolat majd elfordul.

+1 Kihívás: Akadály kikerülés útvonalon haladás közben

  • Készíts programot amivel Edison halad egy útvonalon, egy fekete csíkon.
  • Ha valamilyen akadályt érzékel maga előtt akkor álljon meg és kerülje ki, letérve a csíkról!
  • Kikerülés után térjen vissza a csíkra és folytassa az útját.

 

Edison kihívások II. – EdCreate készlettel

 

1. Daru horgászat:

  • Építsd meg az EdCrane-t (darut)!
  • Helyezd az asztalra, majd a felemelendő terheket a földön pakold szét!
  • Programozd be a darut, hogy felemeljen egy terhet: forduljon rá, mágnessel fogja meg, majd húzza fel a padlóról!
  • Írj egy programot amivel a daru fel tudja emelni a terheket egyiket a másik után!

 

 

2. Tank: akadály elkerülés, probléma felismerés

  • Építds meg az EdTank-ot!
  • Írj egy programot amivel a tank előre megy, majd ha akadályt érzékel akkor megáll, visszatolat és elfordul valamilyen irányba!
  • Fejleszd a programot úgy, hogy ismerje fel ha a motorok nem hajtanak, vagyis a robot beragadt! Ekkor adjon hang és fényjelzést!
  • Alakítsd át úgy a programot, hogy minden helyzetből ki tudjon menni, vagyis felismerje, hogy éppen beragadt és mozogjon előre-hátra és oldalra is, hogy ki tudjon jönni ebből a helyzetből.