Hibaelhárítás

Az Edison robot hibaelhárítása

Problémája adódott az Edison robottal? Jó helyen jár, ugyanis a hibaelhárítási tippeket ezen az oldalon találhatóak!

Ha még nem ismeri az Edison robotot, akkor először töltse le a robotokhoz adott mellékletet innen, mely segít az első lépések megtételében.

Ha már ismeri az alapokat akkor kövesse a következő lépéseket!

 

Első lépésben: Ellenőrizzük és cseréljük ki az elemeket

A alacsony töltöttségű vagy lemerült elemek és akkumulátorok furcsa viselkedést okoznak a robotnak, melyek számos probléma forrásává válhatnak. Ezért az első lépés mindig az legyen, hogy teljesen feltöltött akkukkal, vagy új elemekkel próbáljuk használni az Edison robotunkat!

Ha elemek használ: csak alkáli elemeket használjon, kerülje a hosszú élettartalmú (heavy duty és super heavy duty) elemek használatát! A legtöbb kereskedelemben kapható elem, alkáli elem, így könnyen beszerezhető.

Ha újratölthető elemeket, akkukat használ: csak nickel metal hibrid (NiMH) akkukat használjon. Kerülje a lithium tölthető elemeket.

Ha az elemek cseréje után még mindig fenn áll a probléma akkor folytassa a második lépéssel!

 

Második lépésben: Hangosítsunk fel teljes hangerőre mindent amit csak lehet

A robot programozásához szükséges a programozó eszközön (laptop, táblagép, telefon) a hangerőt a maximumra vagyis 100%-ra beállítani. Ellenőrizze a hogy a hangerő ennek megfelelően van-e beállítva!

Több készülék beépített védelemmel rendelkezik amikor a fülhallgató kimenethez eszközt csatlakoztatnak (jack-dugó), azért, hogy megóvja a felhasználó hallását a túl nagy hangerőtől. Ezért is fontos duplán is leellenőrizni, hogy a programozó kábel (EdComm) csatlakoztatása után is maximális legyen a hangerő.

A hangerő beállítása akkor a maximumon van, de a probléma továbbra is fennáll? Akkor ugorjon a következő lépésre!

 

Harmadik lépés: Minden egyéb hang némítása

Próbálja ki ezt a lépést, ha:

  • a programozáshoz használt asztali számítógép vagy laptop Windows-t használ
  • a programozáskor probléma lépett fel, a program nem töltődik fel a robotba.

A Windows rendszer hangbeállításai okozhatnak problémát, vagy hibás feltöltést. Ezeket a hangbeállításokat módosítani lehet, ami megoldhatja a problémát.

Ez a videó bemutatja, hogyan kell némítani a Windows-ban az egyéb hangokat.

 

Ha a “Minden egyéb hang némítása” jelölőnégyzet hiányzik az Ön gépéről vagy a programot továbbra sem lehet feltölteni akkor lehetséges, hogy harmadik fél által készített hangvezérlő program van telepítve.

Válassza ki a “Harmadik fél által telepített hangvezérlés kikapcsolása” lehetőséget, és menjen végig lépésről lépésre a folyamaton.

Harmadik fél által telepített hangvezérlés kikapcsolása

Nem sikerült megoldani a program felöltési problémát? Folytassa a következő lépéssel!

 

Negyedik lépés: Győződjön meg róla, hogy a program letöltődött az Edison robotba

Amíg a program töltődik a robotba, a régi betárcsázós modemekre jellemző hangot lehet hallani. Ez a “kerregő” hang jelzi, hogy a program töltődik a robotba.

Amikor a program letöltése befejeződött egy rövid dallamot kell hallania, mely ezek közül az egyik:

  • A “sikeres letöltés hang” jelzi, hogy az Edison sikeresen fogadta a programot.
  • A “sikertelen letöltés hang” jelzi, hogy az Edisonba a programot nem sikerült letölteni.

Az alábbi hangok mutatják a sikeres és sikertelen letöltés után hallható hangokat. Hallgassa és figyelje meg melyiket hallja a program letöltése után! Próbálja meg a mintaprogramokat letölteni a robotba, és figyelje a sikeres letöltés hangját!

Sikeres letöltés hang:

Sikertelen letöltés hang:

 

Ha hallja a „Sikertelen letöltés hangot”, vagy ha a program sikeresen letöltődik, de az Edison robot nem hajtja végre megfelelően a programot, akkor folytassa a következő hibaelhárítási lépéssel.

 

Ötödik lépés: Keressen a tippek között

Válassza ki a problémájára leginkább jellemző lehetőséget (angol nyelvű hivatkozások).

  • Kérdések és problémák az EdBlocks-szal – tekintse meg ezt: EdBlocks FAQ
  • Kérdések és problémák az EdWare-rel – tekintse meg ezt: EdWare FAQ
  • Kérdések és problémák az EdScratch-csel – tekintse meg ezt: EdScratch FAQ
  • Kérdések és problémák az EdPy-jal – tekintse meg ezt: EdPy FAQ
  • Kérdések és problémák a vonalkódok használatával kapcsolatban– tekintse meg ezt: barcodes information page

Továbbá: válassza ki a problémájára leginkább jellemző lehetőséget a lenti menüből:

Az Edison robot hardverével kapcsolatos segítség
Az Edison a "sikertelen feltöltés" hangot adta ki programozáskor
Vonalkódok

 

 

Hatodik lépés: Vedd fel a kapcsolatot velünk

Ha a fenti lehetőségeket kimerítetted és a probléma még mindig fennáll akkor vedd fel velünk a kapcsolatot: info@meetedison.hu

Írd le minél pontosabban a problémát, hogy segíteni tudjunk.